Warning: array_merge(): Argument #1 is not an array in /home/realestatenet/public_html/forum/archive/index.php on line 76
Malaysia Real Estate :: View topic - Prima Setapak II Condo owners

HOME  -    PROPERTY ADS   -   DISCUSSION FORUM   -   REALTORS   -   LINKS    -   CONTACT US

Realtors and Real Estate Agents - Sign Up for Free Account at Property.net.my >>

Malaysia Real Estate
Malaysia Real Estate Portal

FAQFAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Prima Setapak II Condo owners
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Malaysia Real Estate Forum Index -> Residence Associations and Communities
View previous topic :: View next topic  
Mdm Loo

PostPosted: Sun Oct 26, 2008 11:50 pm    Post subject: Reply with quote

May i ask where to get the supply of cooking gas ?
Mdm Loo

PostPosted: Wed Oct 29, 2008 6:31 am    Post subject: Reply with quote

Nobody cooks?
jc79

PostPosted: Wed Oct 29, 2008 4:42 pm    Post subject: Reply with quote

hi Madam Loo...

u moved in ledi? which floor and which unit u staying?

well... i'm moving soon... before 15 november:)

let me find you the answer...anyway i got no idea now:)
Mdm Loo

PostPosted: Thu Oct 30, 2008 10:33 am    Post subject: Reply with quote

jc79 wrote:
hi Madam Loo...

Renovation work is going on, planning to move in beginning of December, but if renovation cannot be done in time, then will be January next year.

My unit is at 13a, type B.

When are u moving in? Have u applied for streamyx?
jc79

PostPosted: Fri Oct 31, 2008 12:43 am    Post subject: Reply with quote

Mdm Loo wrote:
jc79 wrote:
hi Madam Loo...

Renovation work is going on, planning to move in beginning of December, but if renovation cannot be done in time, then will be January next year.

i plan 2 move in early of nov loh...Smile

i din apply streamy, i use izzi net:)
Mdm Loo

PostPosted: Fri Oct 31, 2008 10:21 am    Post subject: Reply with quote

jc79 wrote:
Mdm Loo wrote:
jc79 wrote:
hi Madam Loo...

i plan 2 move in early of nov loh...Smile

i din apply streamy, i use izzi net:)

Is it wireless ? how much is the package?
jc79

PostPosted: Fri Oct 31, 2008 11:46 am    Post subject: Reply with quote

hmm... there are 2 types...

pls check the website

.://..izzi.com.my/

Laughing
Mdm Loo

PostPosted: Sat Nov 01, 2008 9:18 am    Post subject: Reply with quote

jc79 wrote:

pls check the website

Laughing

Checked some forums about izzi and wimax , and from a friend's opinion that the connection is not so good, in the sense that it always auto dc and redial. I also understand that it also depends on the location.

How's the connection of izzi in our condo?
limkh

PostPosted: Sat Nov 01, 2008 2:03 pm    Post subject: Reply with quote

Madam Loo,

U can order your cooking gas from the Mamak shop in front of the Chong Hwa School just beside the traffic light. I ordered mine this morning. U can call 03-40231175
jc79

PostPosted: Sat Nov 01, 2008 6:55 pm    Post subject: Reply with quote

Mdm Loo wrote:
jc79 wrote:

pls check the website

Laughing

Checked some forums about izzi and wimax , and from a friend's opinion that the connection is not so good, in the sense that it always auto dc and redial. I also understand that it also depends on the location.

Izzi performs well in prima setapak ii becoz they has a transmiter in teratai... jz near by
jc79

PostPosted: Sat Nov 01, 2008 6:56 pm    Post subject: Reply with quote

limkh wrote:
Madam Loo,

U can order your cooking gas from the Mamak shop in front of the Chong Hwa School just beside the traffic light. I ordered mine this morning. U can call 03-40231175

thanks 4 ur info limkh!Smile
limkh

PostPosted: Sat Nov 01, 2008 8:17 pm    Post subject: Reply with quote

jc79 wrote:
limkh wrote:
Madam Loo,

thanks 4 ur info limkh!Smile

u are welcome.
Mdm Loo

PostPosted: Sun Nov 02, 2008 7:53 am    Post subject: Reply with quote

limkh wrote:
Madam Loo,

Thank you for your info. How much is the deposit? They will deliver it to our unit?
Mdm Loo

PostPosted: Sun Nov 02, 2008 7:58 am    Post subject: Reply with quote

jc79 wrote:
Mdm Loo wrote:
jc79 wrote:

pls check the website

Laughing

Izzi performs well in prima setapak ii becoz they has a transmiter in teratai... jz near by

icic, thanks~

But i will most probably use back Streamyx coz i still worry about the frequent auto dc and redial problems.

Anyone can introduce me the streamyx agent ? Got to ask them to do the wiring work now.
limkh

PostPosted: Sun Nov 02, 2008 12:23 pm    Post subject: Reply with quote

Mdm Loo wrote:
limkh wrote:
Madam Loo,

Thank you for your info. How much is the deposit? They will deliver it to our unit?

The gas and deposit was Rm71.60. Do u have the gas head, clips and hose. If not u have to get them from the shop too, Total paid RM96 +
I have also install the Hexagon water treatment system. It cost me RM569/- plus installation
Mdm Loo

PostPosted: Sun Nov 02, 2008 2:04 pm    Post subject: Reply with quote

limkh wrote:
Mdm Loo wrote:
limkh wrote:
Madam Loo,

The gas and deposit was Rm71.60. Do u have the gas head, clips and hose. If not u have to get them from the shop too, Total paid RM96 +
I have also install the Hexagon water treatment system. It cost me RM569/- plus installation

Hexagon water treatment system? Do u mean the water filtering for whole house? If it is, where do u instal it? at wet kitchen ?

Do u use streamyx? Can recommend any agent ?
limkh

PostPosted: Sun Nov 02, 2008 7:16 pm    Post subject: Reply with quote

Mdm Loo wrote:
limkh wrote:
Mdm Loo wrote:
limkh wrote:
Madam Loo,

Hexagon water treatment system? Do u mean the water filtering for whole house? If it is, where do u instal it? at wet kitchen ?

The water system is install next to the tap. It is just for direct drinking. It is more expensive if u buy it from Cosway. I found this agent in Lowyat .com.
I am using Streamyx ( wireless) in my present house. I will go to Telecom to find out more when I am about to shift into PSII.
Mdm Loo

PostPosted: Mon Nov 03, 2008 6:54 am    Post subject: Reply with quote

limkh wrote:
Mdm Loo wrote:
limkh wrote:
Mdm Loo wrote:
limkh wrote:
Madam Loo,

The water system is install next to the tap. It is just for direct drinking. It is more expensive if u buy it from Cosway. I found this agent in Lowyat .com.
I am using Streamyx ( wireless) in my present house. I will go to Telecom to find out more when I am about to shift into PSII.

When are u moving in? What is the time period for terminating our current streamyx service? One week notice?
jc79

PostPosted: Tue Nov 04, 2008 10:23 am    Post subject: Reply with quote

do you guys think that our assessment fee is too high? RM600++ per year!!

have you guys sent the letter to DBKL? got sample ah?

Thanks
limkh

PostPosted: Tue Nov 04, 2008 8:20 pm    Post subject: Reply with quote

jc79 wrote:

Thanks

jc79,

I planning to write an appeal letter but my notice is in the name of Kumpulan Sejahtera. How is yours ? We have to write in before 19/11/2008.
limkh

PostPosted: Tue Nov 04, 2008 9:21 pm    Post subject: Reply with quote

jc79 wrote:

Thanks

JC79,

Below is a sample of appeal letter written for other apartment.

Pengarah Penilaian Jabatan Penilaian dan Pegurusan Harta Dewan Bandaraya Kuala Lumpur Tingkat 5 Bangunan TH Perdana 1001 Jalan Sultan Ismail 50250 Kuala Lumpur Tarikh : 17 Mei 2005
Tuan, Per: Bantahan Kadar Nilaian Harta – Apartmen Jalil Damai Geran 42275, Lot 36099, Mukim Petaling, Daerah Kuala Lumpur Saya merujuk kepada perkara di atas dan kepada Notis Kenyataan Pindaan Senarai Nilaian bertarikh 20/04/2005.
Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf atas kelewatan untuk membuat bantahan bertulis terhadap cadangan Nilai Tahunan. Ini adalah kerana saya masih belum menetap di apartmen tersebut dan hanya mendapat notis tersebut semalam. Saya berharap bahawa walupun bantahan ini disampaikan kurang dari 10 hari sebelum tarikh pindaan pada 25/05/2005, bantahan tersebut akan mendapat pertimbangan yang sewajarnya. Saya adalah salah seorang daripada pemilik (state apartment particulars here). Menurut Notis Kenyataan Pindaan Senarai Nilaian, kadar yang dikenakan adalah RM648.00 setahun, iaitu pada kadar 6% daripada sewa yang ditafsirkan sebanyak RM10,800.00 setahun. Saya ingin membuat bantahan terhadap penilaian tersebut atas sebab-sebab berikut: (i) kadar sewa bulanan apartmen-apartmen di sini adalah lebih kurang RM600.00 sahaja sebulan (RM7,200.00 setahun) – (sumber: Star Metro Classifieds bertarikh 17/05/2005 di mukasurat 11). Lebih-lebih lagi, adalah sukar untuk mendapat penyewa disebabkan masalah-masalah urusan dalaman dan kekurangan kemudahan-kemudahan awam berdekatan; (ii) jalanraya-jalanraya berdekatan yang menyambungkan apartmen tersebut ke Lebuhraya Shah Alam (KESAS) dan Lebuhraya Sungai Besi – Puchong telah dibina dan diselenggarakan oleh syarikat induk pemaju apartmen tersebut iaitu Ho Hup Construction Company Bhd; (iii) hentian teksi dan bas di belakang apartmen tersebut telah dibina oleh pihak pemaju dan bukannya Dewan Bandaraya. Lebih-lebih lagi, hentian teksi di Lebuhraya Shah Alam (KESAS) telahpun dibina oleh pemegang konsesi pembina lebuhraya tersebut. Sehingga kini, tiada hentian teksi dibina oleh pihak Dewan Bandaraya di Lebuhraya Sungai-Besi – Puchong dan penduduk-penduduk apartmen tersebut tiada tempat berteduh (dari bahang matahari ataupun hujan) semasa menunggu teksi; (iv) melainkan perkhidmatan teksi, tiada sebarang perkhidmatan pengangkutan awam berdekatan apartmen tersebut. Tiada perkhidmatan bas dan penduduk-penduduk apartmen tersebut terpaksa bergantung kepada perkhidmatan teksi untuk pergi ke stesen LRT terdekat (stesen STAR-LRT Sri Petaling); (v) selain dari satu dua buah kedai dan restoran di Pangsapuri Sri Rakyat di depan Apartmen tersebut, tiada kedai-kedai lain berdekatan; (vi) pintu masuk ke Taman Bukit Jalil yang berdekatan (bertentangan bangunan Asian Football Confederation (AFC)) selalu terkunci dan penduduk-penduduk apartmen tersebut terpaksa berjalan jauh untuk memasuki taman tersebut (melalui pintu masuk bersebelahan apartmen Anjung Hijau); (vii) kadar taksiran untuk apartmen kos sederhana berdekatan, Apartmen Arena Green, adalah hanya dalam lingkungan RM500.00 setahun walaupun ia berdekatan Kompleks Sukan Bukit Jalil, stesen STAR-LRT Sri Petaling dan Taman Bukit Komanwel. Secara purata, kadar sewa apartmen-apartmen tersebut adalah dalam lingkungan RM800.00 sebulan (RM9,600.00 setahun) (sumber: Star Metro Classifieds bertarikh 17/05/2005 di mukasurat 11). Adalah tidak munasabah bahawa kadar taksiran Apartmen Arena Green adalah lebih rendah daripada kadar taksiran Apartmen Jalil Damai walaupun sewa bulanan purata Apartmen Arena Green adalah satu pertiga lebih tinggi daripada sewa bulanan purata Apartmen Jalil Damai; (viii) disamping sebab-sebab yang dinyatakan di atas, penduduk-penduduk apartmen tersebut terpaksa membayar caj-caj penyelengaraan (maintenance), dana putaran (sinking fund), kadar bil air yang lebih tinggi (iaitu pada kadar kondominium dan bukannya kadar rumah kediaman) dan lain-lain kos penyelengaraan. Atas sebab-sebab berikut, saya memohon bahawa kadar taksiran tersebut dikurangkan daripada pada kadar 6% kepada 3%) dan berdasarkan sewa pada kadar RM600.00 sebulan (RM7,200.00) dan bukannya RM900.00 sebulan (RM10,800.00) sepertimana dinyatakan di dalam notis bertarikh 20/04/2005 tersebut. Saya berharap permohonan saya ini mendapat pertimbangan sewajarnya dan kerjasama pihak tuan saya didahului dengan ucapan ribuan terima kasih. Yang benar,

I found it in the net.
jc79

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 10:01 am    Post subject: Reply with quote

limkh wrote:
jc79 wrote:

Thanks

JC79,

Below is a sample of appeal letter written for other apartment.

Pengarah Penilaian Jabatan Penilaian dan Pegurusan Harta Dewan Bandaraya Kuala Lumpur Tingkat 5 Bangunan TH Perdana 1001 Jalan Sultan Ismail 50250 Kuala Lumpur Tarikh : 17 Mei 2005
Tuan, Per: Bantahan Kadar Nilaian Harta – Apartmen Jalil Damai Geran 42275, Lot 36099, Mukim Petaling, Daerah Kuala Lumpur Saya merujuk kepada perkara di atas dan kepada Notis Kenyataan Pindaan Senarai Nilaian bertarikh 20/04/2005.
Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf atas kelewatan untuk membuat bantahan bertulis terhadap cadangan Nilai Tahunan. Ini adalah kerana saya masih belum menetap di apartmen tersebut dan hanya mendapat notis tersebut semalam. Saya berharap bahawa walupun bantahan ini disampaikan kurang dari 10 hari sebelum tarikh pindaan pada 25/05/2005, bantahan tersebut akan mendapat pertimbangan yang sewajarnya. Saya adalah salah seorang daripada pemilik (state apartment particulars here). Menurut Notis Kenyataan Pindaan Senarai Nilaian, kadar yang dikenakan adalah RM648.00 setahun, iaitu pada kadar 6% daripada sewa yang ditafsirkan sebanyak RM10,800.00 setahun. Saya ingin membuat bantahan terhadap penilaian tersebut atas sebab-sebab berikut: (i) kadar sewa bulanan apartmen-apartmen di sini adalah lebih kurang RM600.00 sahaja sebulan (RM7,200.00 setahun) – (sumber: Star Metro Classifieds bertarikh 17/05/2005 di mukasurat 11). Lebih-lebih lagi, adalah sukar untuk mendapat penyewa disebabkan masalah-masalah urusan dalaman dan kekurangan kemudahan-kemudahan awam berdekatan; (ii) jalanraya-jalanraya berdekatan yang menyambungkan apartmen tersebut ke Lebuhraya Shah Alam (KESAS) dan Lebuhraya Sungai Besi – Puchong telah dibina dan diselenggarakan oleh syarikat induk pemaju apartmen tersebut iaitu Ho Hup Construction Company Bhd; (iii) hentian teksi dan bas di belakang apartmen tersebut telah dibina oleh pihak pemaju dan bukannya Dewan Bandaraya. Lebih-lebih lagi, hentian teksi di Lebuhraya Shah Alam (KESAS) telahpun dibina oleh pemegang konsesi pembina lebuhraya tersebut. Sehingga kini, tiada hentian teksi dibina oleh pihak Dewan Bandaraya di Lebuhraya Sungai-Besi – Puchong dan penduduk-penduduk apartmen tersebut tiada tempat berteduh (dari bahang matahari ataupun hujan) semasa menunggu teksi; (iv) melainkan perkhidmatan teksi, tiada sebarang perkhidmatan pengangkutan awam berdekatan apartmen tersebut. Tiada perkhidmatan bas dan penduduk-penduduk apartmen tersebut terpaksa bergantung kepada perkhidmatan teksi untuk pergi ke stesen LRT terdekat (stesen STAR-LRT Sri Petaling); (v) selain dari satu dua buah kedai dan restoran di Pangsapuri Sri Rakyat di depan Apartmen tersebut, tiada kedai-kedai lain berdekatan; (vi) pintu masuk ke Taman Bukit Jalil yang berdekatan (bertentangan bangunan Asian Football Confederation (AFC)) selalu terkunci dan penduduk-penduduk apartmen tersebut terpaksa berjalan jauh untuk memasuki taman tersebut (melalui pintu masuk bersebelahan apartmen Anjung Hijau); (vii) kadar taksiran untuk apartmen kos sederhana berdekatan, Apartmen Arena Green, adalah hanya dalam lingkungan RM500.00 setahun walaupun ia berdekatan Kompleks Sukan Bukit Jalil, stesen STAR-LRT Sri Petaling dan Taman Bukit Komanwel. Secara purata, kadar sewa apartmen-apartmen tersebut adalah dalam lingkungan RM800.00 sebulan (RM9,600.00 setahun) (sumber: Star Metro Classifieds bertarikh 17/05/2005 di mukasurat 11). Adalah tidak munasabah bahawa kadar taksiran Apartmen Arena Green adalah lebih rendah daripada kadar taksiran Apartmen Jalil Damai walaupun sewa bulanan purata Apartmen Arena Green adalah satu pertiga lebih tinggi daripada sewa bulanan purata Apartmen Jalil Damai; (viii) disamping sebab-sebab yang dinyatakan di atas, penduduk-penduduk apartmen tersebut terpaksa membayar caj-caj penyelengaraan (maintenance), dana putaran (sinking fund), kadar bil air yang lebih tinggi (iaitu pada kadar kondominium dan bukannya kadar rumah kediaman) dan lain-lain kos penyelengaraan. Atas sebab-sebab berikut, saya memohon bahawa kadar taksiran tersebut dikurangkan daripada pada kadar 6% kepada 3%) dan berdasarkan sewa pada kadar RM600.00 sebulan (RM7,200.00) dan bukannya RM900.00 sebulan (RM10,800.00) sepertimana dinyatakan di dalam notis bertarikh 20/04/2005 tersebut. Saya berharap permohonan saya ini mendapat pertimbangan sewajarnya dan kerjasama pihak tuan saya didahului dengan ucapan ribuan terima kasih. Yang benar,

I found it in the net.

Thanks limkh....

But i found the rental for this area is around 900-1400.... so the calculation is not much different.

so i think, they won't consider our complaint.... what you guys think? Rolling Eyes
sfding

PostPosted: Wed Nov 12, 2008 2:09 pm    Post subject: Appeal Letter Reply with quote

Any progress can share with us, any feedback from Kementerian? Wat should we do instead just send in appeal letter?
jc79

PostPosted: Mon Nov 17, 2008 11:58 am    Post subject: Re: Appeal Letter Reply with quote

sfding wrote:
Any progress can share with us, any feedback from Kementerian? Wat should we do instead just send in appeal letter?

well... the deadline for the appeal letter was on 9th of nov means 10 days before the "tarikh pindaan" and I din find any good reasons asking them to revise the charges.

what you guys have done?

btw, i've moved into my unit.... but my cabinets are not yet fix ...
chinjw

PostPosted: Fri Nov 21, 2008 3:05 pm    Post subject: Reply with quote

yesterday goto check my mail box~ when i read my electric bill... i get shock~~ guess wat~~?
the electric bill for this month is ard RM80~~!!!!
walao~~ i not even start stay there, how can get this amount??
Post new topic   Reply to topic    Malaysia Real Estate Forum Index -> Residence Associations and Communities All times are GMT + 8 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next
Page 15 of 18

Jump to: